Aplikacja pozwala odkryć twórczość wybitnej polskiej artystki Magdaleny Abakanowicz. Dzięki aplikacji możesz obejrzeć zdigitalizowane eksponaty 3D, przeczytać dodatkowe informacje i urządzić ekspozycję w swoim domu.
Ponadto nauczyciele i edukatorzy mogą przy jej pomocy tworzyć materiały edukacyjne o zupełnie nowym wymiarze! Trójwymiarowe kopie realnych rzeźb osadzane, oglądane i omawiane wspólnie podczas zajęć pozwalają na pobudzenie wyobraźni i zachęcenie do późniejszego obcowania z realną sztuką.
Omawiane obiekty przestają być tylko słowami i obrazami, bo nabierają wymiarów i przestrzenności, przez co dają wrażenie bliższego obcowania z omawianym przedmiotem. Do pełni doświadczenia brakuje nam wtedy już tylko wrażeń sensorycznych, co zachęca odbiorów do doświadczenia ich osobiście, na miejscu - w muzeum. Aplikacja pomaga w przekazywaniu wiedzy w nowoczesny i nienudny sposób, wzbudza ciekawość uczniów i zachęca do porównania wrażeń wirtualnych z wrażeniami realnymi.
W przypadku osób z niepełnosprawnościami ruchowymi nasza aplikacja pozwala na niespotykany do tej pory wymiar przybliżenia dzieła odbiorcom. Zależy nam na tym, aby każdy mógł w jak najrówniejszym stopniu docierać do dorobku kultury i sztuki.
Aplikacja na stałe została włączona do oferty warsztatów edukacyjnych realizowanych w Pawilonie Czterech Kopuł oraz Centrum Innowacji Przejście.
Przygotowana przez nas aplikacja pozwala na obejrzenie wszystkich zdigitalizowanych dotychczas eksponatów ze zbiorów Muzeum Narodowego we Wrocławiu. Na ten moment są to:
"Abakan Żółty"
"Tłum"
"Klatka"
"Plecy"
"Postacie siedzące"
"Mutanty"
"Dream II"
"Ugłowiony"
Liczymy na to, że najbliższych latach uda nam się poszerzyć tę kolekcje o pozostałe zbiory przechowywane w Pawilonie Czterech Kopuł!